torsdag, juli 01, 2010

Mer eller mindre framgångsrikt hovslageri

Det är med unghingstar som med barn. Vissa växer snabbare än andra, och några utav grabbarna behövde lite pedikyr i förskott. Eftersom jag nu har en alldeles egen hovis så tog jag och skickade ut honom igår beväpnad med förstärkning i form av Ingemar och Tova.

Låt mig presentera Tova!

Tova var poppis! Tro jag det- hon är söt som socker :)




Efter det obligatoriska goset och översynen tyckte hovis att det var dags att fånga in sin första kund och skrida till verket.

Medan Tova hade roligt...

...skred hovis och Ingemar till verket.

Och medan Tova klappade lamm (varför vill inte lammen gosa med MIG??)...
...jobbade hovis vidare.

Gos och mys för hela slanten!

Jag fick den här bilden i ett MMS med texten: Tova är i himlen!

Ett tufft dagsverke kräver sin korv i belöning.
Särskilt för den lille lurifaxen som inte alls hade lust att bli verkad just denna dag. Nytt försök på tisdag :)

Idag har Petra varit ute. Snoret verkar ha passerat de flesta och har nu landat på hennes egen grabb. Vi håller ett nogsamt öga på honom så att det går över lika snabbt saom det gjort på de andra.

Till helgen åker Ingemar ut.

/Lotti

1 kommentar:

Anonym sa...

Min lilla skatt = Tova <3 Vilka fina bilder!
Kan tala om att hon trivdes som fisken i vattnet på Bassholmen....;)

/Gunilla ("Hovis" storasyster)