torsdag, juni 30, 2011

Smarta lortgrisar

Linda och jag möttes på Bassholmen för att se över Biggzon och klämma igenom hans onda hov. Vi hittade inget ont i den, och kunde dessutom konstatera att hältan var mindre. Så vi avvaktar ett par dagar till och har honom under uppsikt.
Biggzon var, ond hov eller ej, glad att se sin matte i alla fall. Och jag tror det var ömsesidigt :)

Betet är rikligt och hingstarna har allt lagt på sig lite grann de senaste veckorna. Både på höjden och på bredden! 

Fast det ska sägas. Att ingen har väl blivit tjock av att äta skor. Inte ens Magnus!


Dali har hajat grejen. Medan de andra har lerat ner sig lite fint på väl valda ställen, har han tagit sig en rejält från-topp-till-tå-bad och har antagligen det bästa insektsskydd en häst kan ha.



Det var varmt mitt på dagen och hjela flocken drog sig undan en stund i skuggan.


Alla killarna fick sig en rejäl omgång (eh förlåt- jag menar förstås GENOMgång). Crossen ville gärna läsa vad jag skrivit om honom i min vita pärm.


Grabbarna är snälla mot varandra. De kramas...


...viftar bort flugor åt varandra...


...pussas...

...och turas om att hålla vakten.


När de råkar ligga ivägen för de andra...


...är de ändå noga med att inte råka kliva på någon.


Ja de håller ihop. Oavsett, ras, ålder och färg.


Är man jättetrött så är man. Orkar man inte resa sig när det är matdags så ligger man väl helt enkelt kvar!



Framåt eftermiddagen var det dags att dra sig hemåt. Även molnen drog sig. Fast snarare mot Basssholmen och ett välkommet sommarregn sköljde över våra svettiga hingstar under kvällen. Avskedskli och sånt är obligatoriskt!


Vi lämnade flocken i frid och harmoni och det enda som brydde oss en aning när vi rörde oss bort mot båten var...


VEM har släppt ut en älg på betet??

Inga kommentarer: