torsdag, juli 21, 2011

Frisörsalong på Bassholmen?

Det händer skumma saker på Bassholmen. Är det inte en älg som går och betar bland unghingstarna så är det vissa- inga namn nämnda- (host! Monty) som tydligen lyckats simma i land, ta sig in till Uddevalla, fixa cash (förhoppningsvis utan att råna en stackars pensionär) och sätta sig i frisörstolen.

Såvida inte någon har öppnat salong på ön...? Fast, näe. Det verkar inte så troligt.

Idag hälsar grabbarna genom Jennie att de mår bra och att de ser fram emot ett besök på nagelsalongen på lördag. Fast det får allt bli i stallet! Jennie rapporterar vidare att killarna verkar uppskatta den molniga eftermiddagen efter flera dagars sol och konstaterar att "lugnt betande varvat med lite bus gör livet gött o leva där ute".
 Fabbe står för "lugnt betande"


 medan Cruzan och Daniel sköter "lite bus".


Man blir tydligen törstig efter en utflykt till frissan.

Till sist. Eftersom jag har noll (0) lokalsinne går jag sällan ut i skogen varför jag får förlita mig till välsinnade vänner och grannar att förse mig med kantareller. Andra åker visst till Bassholmen och förser sig.


Egentligen... Eftersom jag typ är chef över hingstbetet på Bassholmen... kan man inte se det lite som att jag är chef över alla hingstägarna också? Som typ chef har väl jag förtur på kantarellerna? Så om ni hittar kantareller borde ni egentligen inte bara lämna dem där utan också förse chefen med vägbeskrivning till fyndplatsen?? Borde det inte vara så??

Inga kommentarer: