tisdag, augusti 30, 2011

Efter regn kommer solsken

Det går mot höst, och som varje år, infinner sig den lite sorgsna känslan man får när man inser att sommaren är slut ungefär samtidigt som hästarna börjar fälla sommarpälsen och bli lite ludna över ryggen.

Och jag som håller på och flyttar har lyckats lägga USB-sladden till min kamera  på tippen. Varför då, kan man undra? Ja, jag har en tendens att bli lite ivrig när jag rensar och det är sannerligen inte första gången jag ångrar ett "kast". Nåväl, håll tillgodo med mobilbilder, så kommer resten av bilderna så småningom.

Regnat har det gjort, men idag sken solen stor och gul på grabbarma. 


 Ärnst vilar sig i det solvarma gräset


 Fabbe tar ledigt från ledningsgruppen för att stå och blunda med ansiktet mot solen.


Troy... ja, lortgrisbilder på honom har vi sett förut. Han gillar helt enkelt att rulla sig och särskilt på sitt vita.


 Lille Daniel, rund och go.


 Pappa Dennis, pillar i gräset på favoritängen...


 ... och Ärnst tar efter.


 Cruzan betar också, men han har valt "a room with a view".


 Ehm... här vet jag inte exakt vad som hände?!


 En fin rumpa i förgrund mot ett vackert hav.



Hingstarna väljer gärna släppplatsen att avsluta dagen på. Det syns också på gräset, som snarare ser ut som en golfgreen än ett bete. Bra då, att de höll till större delen av eftermiddagen på den äng vi kallar savannen där bete finns i överflöd.



Inga kommentarer: