måndag, maj 17, 2010

God natt från Bassholmen

Idag har grabbarna varit välbesökta igen. Petra var här tidigare idag och hennes bilder lägger jag ut när jag kommit hem. Det är trots allt lite slow att surfa mobilt på havet ;)

Nu är jag här. Jag ligger nedbäddad i en skön säng. Alldeles ensam. Hingstarna har tagit kväller i strandkanten i den stora viken inte så långt från där de fotograferades. De står samlade i en tät klunga och turas om att sova.

Jag fick på eftermiddagen rapport om en hälta och ja, nr 8 är svullen om sitt vänstra framknä. Ägaren är informerad och jag stannar i natt och över dagen imorgon för att hålla koll.

Kvällarna är den bästa tiden här. Då håller hästarna ofta till vid stränderna och busar i vattenbrynet. Ikväll har jag verkligen fått tillfälle att gosa med allihop. Tillgången på mular att pussa är nog egentligen hela anledningen till varför man driver ett bete!









Varenda mule är godnattpussad. Och detta trots att det traditionella tidigtpåsäsongen snoret gjort inträde. Förutom åttans hälta mår alla finemang! Jag återkommer imorgon både med Petras bilder och med ytterligare rapport.

God natt och sov gott från mig och 17 glada pojkar!

/Lotti

1 kommentar:

Hovslagaren sa...

Synd om grabben med svullnaden och hoppas det blir bättre snart.
Lyllo dig som pussat mular! (en annan får ju mocka hela kvällen!!)