torsdag, maj 06, 2010

Lördag

Lördagen närmar sig med stormsteg. Medan jag sitter här och blädrar hysteriskt bland papper jag inte får glömma, telefonnummer jag måste programmera in och mail jag måste svara på så hör jag dånet av hovar utanför mitt fönster. Det är "mina" egna tre grabbar som går i hagen här utanför som har sitt vanliga kvällstokryck. Det är ett hejdlöst galopperande, bockande, sparkabakutande- en ren glädjefest! Så lyckligt lottad jag är som har dem precis utanför fönstret så att jag kan höra dem när jag sitter och jobbar, titta på dem när jag äter min frukost och bara svepa morgonrocken om mig när jag känner behov av att gå ut och pussa en mule. Det är inte utan att det känns lite vemodigt att de snart ska åka...

Fast sen, mitt i vemodet, så kommer jag på att jag ju kan packa baddräkt och picknick och hälsa på när jag vill. I paradiset på västkusten. Och då har jag 18 bonusmular till att pussa på! Det är inte så himla tokigt det heller. Inte så tokigt alls. ;)

Vi ses på lördag!

Inga kommentarer: