måndag, maj 24, 2010

Lägesrapport

Svårt att hitta grabbarna? Nej, inte alls, här står de ju...


Men vänta lite... en, två... tolv! Var är resten?

Dessutom finns det ju numera farliga saker på Bassholmen!

Hörni grabbar, akta er, fåren anfaller!



Vi sticker upp i skogen, där hittar de oss aldrig!






Här vandrar sedan de tolv vilsna och jagade av de farliga fåren...
Nej, men vänta -jagar de oss verkligen?


Nåväl, bättre att ta det säkra före det osäkra, de ser ju onekligen rätt vilda och farliga ut!

Men de övriga fem då? Var finns de? Efter att ha gått med de tolv i flocken fram och tillbaka i skogen, i tron att de skulle leda mig till de fem som saknades, gav jag mig ut på egen tur.




Och hittade faktiskt de övriga. De befann sig i "dalen" ovanför dammen. Alltså var de farliga fåren mellan de båda flockarna. De de fem utbrytarna följde efter mig en bit, men inte över fårens territorium.

Och vem är detta...?


Sedan hittade jag de tolv igen, helt utslagna efter att ha sprungit upp och ner, fram och tillbaka.



Sov du, jag vaktar...


Några ser pigga ut i alla fall!




Och så var det dags att säga hej då till grabbarna... Allt bara lugnt, alla ser ut att må bra!
//Catrine

1 kommentar:

Hovslagaren sa...

Ha ha! Vilken story! Å vilka sköna bilder!
Ja, fåren kan vara läskiga, ser ju otroligt farliga ut!!
Ha ha! Det brukar ge sig med tiden!
Tack, Catrine!